دشتی سرپرست معاونت سیاسی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان یزد:

خواستار ارائه یا تکمیل طرح جامع آموزشی در استان شد.  


یزدفردا "نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی به ریاست سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری یزد و با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، غلامحسین دشتی در این نشست " طلاق " را اتفاقی ناگوار در جامعه عنوان کرد و گفت: باید دست به دست هم داده و با نگاه مثبت، دلسوزانه، فرهنگی و اخلاقی زمینه های کاهش این آسیب اجتماعی را فراهم آوریم.
وی با اشاره به حجم ارتباطات و افزایش توقعات در جامعه، امر آموزش را امری حیاتی برشمرد و تاکید کرد: بدون آموزش و مشاوره امکان زندگی مناسب و مطلوب فراهم  نمی شود. دشتی اضافه کرد: جایگاه مشاوره، جایگاهی والا و رفیع است چراکه امروزه انسان قبل از نیاز به پزشک معالج، نیاز به مشاوری امین دارد.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مشاوره و آموزش را جزو پایه های دین مبین اسلام برشمرد و گفت: در صورت توجه به مشاوره و آموزش در جامعه، روند کارها خوشایند تر و امورات با هزینه های کمتری پیش خواهد رفت.
دشتی با بیان اینکه انساها نیازمند آن هستند تا در کنار هم زندگی کنند افزود: باید در فضایی آکنده از عفت و پاکی و در کنار ارائه آموزش و تربیت لازم، در این رابطه کار پایه ای صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در امر ازدواج اظهار داشت: آموزش امری دراز مدت است و پایه های آن باید در سنین پایین تر شکل گیرد لذا همه دستگاه های آموزشی در کنار رسانه ها و اصحاب جراید می توانند در این رابطه نقش مهمی را ایفا نمایند.
وی در پایان با اشاره به اینکه زمینه آموزش باید با کمترین درد سر و امکانات مهیا شود خواستار ارائه یا تکمیل طرح جامع آموزشی در استان شد.
مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری نیز در این نشست تشکیل ستاد سامادهی متکدیان و کودکان خیابانی، تدوین سند کنترل و ساماندهی آسیبهای اجتماعی و تصویب کلیات سند کاهش فقر در استان را از جمله اقدامات موثر کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی در استان یزد عنوان کرد.
در ادامه این نشست در خصوص گزارش مصوبات جلسه های پیشین این کارگروه ، طرح موضوع کلاسهای آموزشی زوجهای جوان در خصوص راه های ازدواج و همچنین طرح موضوع آموزش های قبل از ازدواج،  بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا